• Danny Scholte is na zes seizoenen afwezigheid weer terug bij NVC. De linker centrale verdediger speelde de afgelopen jaren voor Zuidvogels, FC Weesp en ASV Dronten, maar kiest nu voor Naarden. Een bewuste keuze.

"Het voelt echt als thuiskomen, NVC past goed in het plaatje. Toen ik bij FC Weesp vertrok vorige zomer, was er ook al interesse van NVC. Toen koos ik voor Dronten, omdat zij hoofdklasse speelden. De keuze voor Dronten pakte echter anders uit dan gehoopt. Het is nogal een dorp, dus als buitenstaander kwam ik er moeilijk tussen", vertelt de 32-jarige inwoner van Almere. "De trainer die mij gehaald had, Wim Kroes, werd in november ontslagen en onder zijn opvolger kwam ik niet meer aan spelen toe."

Scholtes belangrijkste criterium in de zoektocht naar een nieuwe club was vooral het terugvinden van speelplezier. Hij zocht daarom zelf contact met assistent-trainer Jeroen Beerthuizen, met de vraag of NVC nog spelers zocht. "De vijf seizoenen die ik hier speelde waren namelijk erg gezellig, met vanuit de groep veel enthousiasme en beleving. DƔt hoopte ik terug te vinden, dus belde ik Jeroen."

Een goed gesprek met hoofdtrainer Joeri van Gelder volgde en de rentree was een feit. Na enkele trainingen achter de rug te hebben, is de linkspoot in de huidige selectie weinig bekende gezichten tegengekomen. "Gilliam Hund is eigenlijk de enige overblijver. Mitchell Kogeldans ken ik trouwens ook nog, want wij hebben samen in de jeugd van Telstar gespeeld."

De afgelopen twee seizoenen waren voor de Naardense tweedeklasser nogal kleurloos, getuige een achtste en negende plaats in de competitie. Maar ondanks het niveauverschil met de ploeg die er stond toen hij vertrok, zijn er ook gelijkenissen, ziet de in 2011 als aanvoerder vertrokken Scholte. "De vereniging heeft een duidelijke visie en probeert van de selectie weer een mix te maken van talentvolle jeugdspelers, ervaren jongens met een NVC-verleden en enkele versterkingen van buitenaf. Zo`n proces heeft tijd nodig, maar het linkerrijtje moet wel haalbaar zijn."

bron: Gooi en Eemlander, 21 augustus 2017