• Vanaf dit seizoen stapt het amateurvoetbal voor de administratie van de wedstrijden over naar het mobiele digitaal wedstrijdformulier, kortweg mDWF. Dit is het formulier waarop de administratie rondom de wedstrijden van de O12 teams t/m de Senioren wordt afgehandeld. De invoering van het mDWF valt samen met de invoering van de digitale spelerspas. Deze pas moet elk NVC lid hebben om te kunnen voetballen. De digitale pas vervangt de oranje plastic pas.

Wedstrijdzaken app

• Het invullen van het wedstrijdformulier zal voortaan uitsluitend met de Wedstrijdzaken-app gaan. Deze app is beschikbaar voor smartphones en tablets en te downloaden via de Play Store (Android) of de App Store (IOS) onder de naam ā€œKNVB Wedstrijdzakenā€ van Sportlink Services
      Meer info, instructies en filmpjes vind je op http://www.knvb.nl/assist/assist-bestuurders/wedstrijdzaken/wedstrijdbepalingen/digitaal-wedstrijdformulier-veld--en-zaalvoetbal/mobiel-dwf-veldvoetbal/ondersteuning
    • In de app vind je ook je eigen digitale spelerspas. Deze passen zijn ook zichtbaar op het wedstrijdformulier. Je hoeft je telefoon dus niet mee te nemen.
    • Het programma dat je in deapp ziet is gepersonaliseerd en verschilt per persoon/functie:
      • Een scheidsrechter/assistent-scheidsrechter ziet de wedstrijden (bij programma en uitslagen) waarin hij of zij als official een rol heeft.
      • De wedstrijdsecretaris ziet het complete thuisprogramma van zijn of haar vereniging.
      • De speler en leiders zien het programma en uitslagen van zijn/haar team.NB Als je als teamleider geen programma ziet, dan ben je door NVC nog niet toegevoegd (met de functie teammanager) aan het bondsteam. Met de functie Teammanager heb je een extra menuoptie in de app, waarmee je bepaalde teamgegevens zelf kan bijhouden.

Digitale Spelerspas

Zoals gezegd wordt de oranje plastic spelerspas vervangen voor een digitale pas. De KNVB heeft de spelerspasfoto van bestaande leden al voor ge-upload.Ā  Deze is voor jou zichtbaar in de app. Je kunt deze foto (voor 1 november) zelf aanpassen. Nieuwe leden moeten de pasfoto zelf uploaden. Zorg er voor dat het een goed gelijkende en duidelijke pasfoto is zodat de scheidsrechter je kan herkennen. LET OP: je mag alleen mag met een geldige spelerspas MET foto!!

De pascontrole door de scheidsrechter gebeurt niet meer op het veld. Hij/zij stemt met de teams af en bepaalt waar de controle plaatsvindt. Dit kan zijn op of bij het veld of in of nabij de kleedkamer. Ook bepaalt de scheidsrechter waar hij na afloop het wedstrijdverloop invult.