• NVC 15-4 bindt koploper aan de zegekar

De mannen van trainer Sjoerd Peters en coach Bart Slootman zijn het seizoen prima gestart. In het bekertoernooi werd de poule gewonnen en ook de competitie werd voortvarend gestart. Zaterdag 7 oktober stond een echte test case op het programma in en tegen ’s Graveland, dat met een indrukwekkend doelsaldo van 20-0 fier bovenaan stond. De NVC-mannen hadden de achterliggende periode zelfvertrouwen gekweekt, maar iedereen begreep dat dit geen makkie zou worden.

Het doelsaldo van de tegenstander deed coach Bart kiezen voor iets meer defensieve zekerheden ten opzichte van de voorgaande weken. Als de tegenstander namelijk niet scoort, hoef je er zelf maar een te maken om de wedstrijd te winnen. Van achter naar voren stond het als een huis en het team speelde haar beste wedstrijd van het seizoen. In de stromende regen werd vanaf de start geconcentreerd gespeeld, hard gewerkt en goed gevoetbald.

Na een aantal minuten wist Noah aan de aandacht van de tegenstander te ontsnappen en werd met een afgemeten pass voor de keeper gezet. Cool maakt hij hierna de 0-1. Lang mocht de vreugde rond dit doelpunt niet echt duren, omdat ’s Graveland de 1-1 in het net wist te werken. Voor het eerst werd de mentale veerkracht getest. Nu ging het erom hoe deze teleurstelling zou worden verwerkt. Vol zelfvertrouwen werd de wedstrijd vervolgd, totdat Duane de keeper ver voor zijn doel zag staan en hem met een magistrale boogbal verschalkte (1-2).

Hierna ging het spreekwoordelijke “armpje drukken” met de tegenstander verder. Kenners begrepen dat wie het volgende doelpunt zou scoren, het verloop van de wedstrijd zou bepalen. De verdediging stond als een huis, het middelveld speelde solide en de aanval bleef speldenprikken uitdelen in de vijandige defensie. Het was Christiaan die met een mooi afstandsschot het hoofd van de tegenstanders tussen de schouders deed zinken (1-3). Met deze stand werd de kleedkamer opgezocht.

Coach Bart hamerde in de rust nog maar eens op het vasthouden van de concentratie. De tegenstander mocht vooral geen snel doelpunt maken na de hervatting, want dan kon het nog wel eens een hele lange tweede helft worden. De wijze raad van Bart werd door de jongens ter harte genomen en het team ging ook na de rust verder met het goede spel. Het was Julian tenslotte die diep in de tweede helft, na een mooie steekbal van Kevin, de eindstand op het scorebord bracht (1-4). Onder luid applaus van het hondstrouwe en kletsnatte publiek werd de warmte van de kleedkamer opgezocht met drie punten in de tas. Volgende week staat Laren op het programma. Het publiek hoopt op weer een puike wedstrijd.