• NVC en IJsselmeervogels weten het publiek niet te vermaken: bloedeloze 0-0

NVC O13-1 staat ondanks twee nederlagen op rij nog altijd tweede in de Hoofdklasse C. Een plek die eervol is en respect afdwingt. IJsselmeervogels staat inmiddels vierde en bij winst zou er door NVC O13-1 een gaatje met de rest kunnen worden geslagen.

Senna en Boet waren afwezig, zodat Jesse had besloten om Jort uit de O13-2 erbij te halen. Prachtig weer. Het publiek zocht een plaatsje in de zon waar ze gezellig zaten. Om 10.15 uur werd er afgetrapt op veld 1. Het werd uiteindelijk een saaie wedstrijd. Weinig tot geen kansen voor beide doelen. Een kopkans voor Gijs uit een corner van Chris was eigenlijk het enige wapenfeit in de eerste helft. De Vogels kwamen al helemaal niet in de buurt van Christian.

In de tweede helft werd het niet beter. Een voorzet van Teun werd door Steven half met het hoofd geraakt en dwong de keeper uit Spakenburg tot een redding. Jort brak een keer gevaarlijk door maar zijn voorzet belandde niet bij een NVC-er. Aan de andere kant tijd schoot er vlak voor tijd bij NVC ineens een bal doorheen die door Yorick gelukkig van de lijn werd gehaald. Het bleef bij de brilstand. Nee, het was niet verheffend en het publiek genoot meer van de zon dan van het spel. De ene 0-0 is de andere niet, maar dit was echt een bloedeloze pot. Gelukkig dit keer niet wederom in de slotminuut nog de deksel op de neus. Hopelijk kan NVC O13- 1 zich voor de laatste wedstrijden weer oprichten en het publiek weer ouderwets vermaken. Nu eerst maar eens vakantie, dan in Leiden een toptoernooi op Hemelvaartsdag tegen allerlei Divisie-teams. Mooie uitdaging!