• NVC O13-1 haakt op ongelukkige wijze af in titelstrijd

Dovo wint door 2 mooie vrije trappen.

Al vaker is gememoreerd dat in deze poule iedereen van elkaar kan winnen. Door de positieve reeks van de laatste maanden waren we dat een beetje vergeten. Zaterdag werd NVC door DOVO, in de onderste regionen maar recent gewonnen van koploper PVCV, met de neus op de feiten gedrukt.

Met een auto vol verdedigers vertrokken we vroeg naar Veenendaal. Maar deze verdedigers bleken toeschouwers te zijn. Zine mocht niet meedoen door de schorsing en Hidde had nog last van zijn blessure. We waren compleet, maar hadden toch maar 2 wissels. Fijn dat jullie erbij waren!

Jesse stuurde de volgende elf het prachtige hoofdveld van DOVO op. Christian op doel, In de achterhoede Roel op links, Gijs en Yorick centraal en op rechts Teun. In het midden Sophie, Tinos en Chris en voorin Steven, Boet, en Timo. Senna en Finn zouden snel erin komen.

DOVO begon scherp. NVC werd op alle plekken op scherpte afgetroefd. Roel had in het begin zijn handen vol aan de snelle rechtsbuiten. En binnen no time schoot deze van de flank op onze kruising. Kwamen we goed weg. Naar mate de wedstrijd vorderde kwamen we beter in het spel, maar DOVO bleef er boven op zitten.

Halverwege de helft van DOVO mocht Roel een vrije trap nemen, Tinos kwam een paar centimeter te kort om deze vrijstaand erin te werken. Niet veel later hadden we een mooie aanval over rechts. Timo werd weggestuurd over de rechter flank en deze zette prachtig voor op Boet. De knal belandde helaas op de lat.

In een wat rommelige situatie kreeg DOVO op het randje van ons strafschopgebied een vrije trap. Deze vloog er prachtig in. 1-0 achter. Steven gaf nog een lobje over de keeper, maar deze kreeg er net nog een arm tegen aan. Boet veroverde zelf de bal op de linksback van DOVO en kreeg vrije doorgang, maar hij ging er net niet in! Het bleef 1-0 tot de rust. Een fel DOVO, de meeste kansen voor NVC en een 1-0 achterstand.

De tweede helft was een geheel andere wedstrijd. NVC ging op jacht naar de overwinning. Als nummer twee in de poule is dat het enige dat de mannen kunnen gebruiken. Gijs zou vaak mee naar voren gaan en zijn kracht laten zien.

Ook de wind steunde NVC. Een groot overwicht werd gecreƫerd. Steven bracht de stand gelijk met een pegel in de kruising! Dit smaakte naar meer. Op de tribune gingen we er eens goed voor zitten. Er volgden nog meer kansen.

Opeens was daar een mooie goal van het \"power duo\", Gijs stoomde op over rechts, niemand kon hem stoppen. Hij bereikte Steven die de aanval mooi afmaakte. 1-2! Met het vertoonde spel in de tweede helft leek dit kat in het bakkie!

DOVO probeerde onder de druk uit te komen en kwam wat dichter, maar zonder kansen, bij ons strafschopgebied. Daar maakte Boet vrij opzichtig hands, door een niet te onderdrukken reflex. Vrije trap. ditmaal wist DOVO Christiaan laag in de rechterhoek te verschalken. 2-2 uit het niets!

NVC ging er vol voor, afstand schoten van Steven en Gijs mochten niet baten. Senna onderschepte een bal van de keeper maar kreeg hem er net niet in. En tja.... een vlijmscherpe counter van DOVO werd ongelooflijk mooi in de kruising geschoten 3-2! en bijna meteen einde wedstrijd.

Zwaar teleurgesteld droop de NVC aanhang af. Hoe kon dit gebeuren. Ook de spelers hadden het een beetje moeilijk. Volgende weken scherper starten en iets meer ballen over de grond, dan gaan we de tweede plaats in de poule zeker stellen!