• NVC O13-1 - Hoogland O13-1 1-2 (0-1) Weer in slotseconde onderuit

NVC O13-1 verliest diep in blessuretijd van Hoogland

Na de ongelukkige nederlaag tegen DOVO was het kampioenschap niet meer in beeld (voor zover het eigenlijk echt in beeld was). Het blijft voor NVC gezien het aantal jeugdteams in vergelijking met de andere clubs uit de Hoofdklasse een bijzondere prestatie om in de hoofdklasse een podiumplek te behalen. De tweede – eervolle – plek is nu dus het doel voor NVC O13-1.

Tegen Hoogland had NVC nog wel een appeltje te schillen. De uitwedstrijd was de seizoensopening en die wedstrijd verliep desastreus. Een 5-4 nederlaag, weggestuurde mensen en een scheidsrechter die er een potje van maakte. Jesse zag zich vandaag echter wel voor defensieve problemen geplaatst. Zine-Dinne had zijn laatste wedstrijd schorsing nog staan. Roel en Hidde waren ziek. Tinos zou de zware taak krijgen om de rechtsbuiten van Hoogland in toom te houden. De beste speler van deze Hoofdklasse C.

Achterhoede bestond uit Teun, Yorick, Gijs en Tinos. Middenveld was Sophie, Chris en Finn. De voorhoede werd gevormd door Timo, Boet en Senna. Steven eerste wissel.

NVC was de eerste minuten de betere partij zonder goed te voetballen. Het was onrustig. Veel ballen door de lucht. Na 15 minuten belandde de bal uit een scrimmage op de lat boven de keeper van Hoogland. In de 18e minuut snelde Boet langs zijn man en gaf vanaf links goed voor. Senna kon de bal van 7 meter onbedreigd binnenschieten, maar schoot de bal recht op de keeper. Zo bleef het 0-0. NVC gaf echter niets weg, ook al omdat Hoogland zijn sterkhouder nog op de bank had zitten. Die kwam na 20 minuten wel in het veld. Op slag van rust counterde Hoogland via diezelfde rechtsbuiten met een assist - uit notabene een corner van NVC - naar 0-1. Verder schade werd niet opgelopen, maar de plaaggeest was nog een keer gevaarlijk. NVC speelde ondermaats en vergat gewoon te voetballen. Het was ook te veel gepriegel in de drukte.

De tweede helft startte NVC een stuk frisser en werd er beter gecombineerd. De druk nam toe. De voorhoede van NVC lag echter aan de ketting. De vorm was er niet bij de voorwaartsen; weinig lukte. Een goed balletje van Timo bezorgde Steven een kans, maar hij kon de bal niet de juiste richting geven. In de counter was Hoogland een paar keer dicht bij de 0-2. Jesse greep halverwege de tweede helft in en liet Gijs doorschuiven naar het middenveld. Een op een achterin. NVC werd dreigender. De beloning volgde in de 53e minuut. Chris vond Sophie en haar pass op Gijs werd door hem op waarde geschat. Alleen voor de keeper faalde Gijs niet en de 1-1 was een feit!

NVC O13-1 rook bloed en ging door. Twee minuten na zijn gelijkmaker kreeg Gijs een eigenlijk veel betere kans om te scoren, maar hij schoot van dichtbij over. Steven kreeg kort daarna een (lastige) kans maar was te onrustig. Hoogland wankelde. De scheidsrechter bestrafte het tijdrekken van Hoogland met een blessuretijd van maar liefst 4 minuten. Met een lange bal vanuit achteren, kwam de rechtsbuiten van Hoogland op de middenlijn in balbezit om vervolgens alles en iedereen eruit te lopen. Hij schoof in de vierde minuut van de blessuretijd zowaar ook nog de 1-2 binnen. Er werd niet eens meer afgetrapt. Wat een anti-climax! Alweer voor NVC O13-1 in de slotseconde het deksel op de neus.

NVC O13-1 moet de rug rechten om te blijven gaan voor die eervolle bovenste plekken. Volgende week kan dat thuis tegen IJsselmeervogels. Nummer 4 op de ranglijst. NVC staat nog op tweede plaats, maar het is na twee nederlagen op rij inmiddels wel dringen geblazen.