• NVC wint van SO Soest en doet goede zaken in titelrace

Vandaag was een belangrijke zondag in de 2e klasse B. NVC moest het opnemen tegen het op de 3e plaats staande SO Soest en voelde op ranglijst de hete adem van Kampong in de nek dat een uitwedstrijd speelde tegen middenmoter Nieuw-Utrecht. Toen om 16.15 uur de rook was opgetrokken van beide velden bleek dat NVC goede zaken had gedaan voor het kampioenschap.

NVC had een hele lastige middag tegen SO Soest. Het werd een enerverende wedstrijd op het scherpst van de snede. Al na twintig seconden ging een mooie boogbal van SO Soest maar nĆ©t over het doel van keeper Surainy Carolus en had het zo maar 0-1 kunnen staan. Een paar minuten wĆ©Ć©r een kans voor SO Soest maar ook deze ging er niet in. NVC liet zich ook niet onbetuigd en een schot op de benen van de keeper door Giovanni Leons en een afgekeurd doelpunt van Tom Beekman waren daar de exponenten van. Na de eerste 45 minuten was het nog 0-0 en was er over de einduitslag van deze wedstrijd in ieder geval nog geen zinnig woord te zeggen. SO Soest gaf NVC prima partij. WĆ©l hadden de fervente toeschouwers inmiddels gezien dat concurrent Kampong met 2-1 achter stonden in hun wedstrijd.

De tweede helft was een kopie van de eerste helft met Ć©Ć©n groot verschil. NVC wist te scoren! Het was werkelijk een prachtige aanval. NĆ©t over de middellijn kopte Don Day een lange bal van achteruit knap op Tom Beekman. Deze vond de opening op links bij Robert Randami en zijn geweldige voorzet bereikte de tot de achterlijn opgekomen Don Day die de bal teruglegde op de ook weer meegekomen Tom Beekman. Deze maakte Ć©Ć©n van zijn belangrijkste treffers van dit seizoen: 0-1.

Daarna drong SO Soest zeker nog aan en was er nog een aantal hachelijke momenten voor het doel van NVC. Met enig fortuin werd de nul gehouden en sleepte NVC de drie punten binnen. De feestvreugde na afloop werd nog vergroot doordat Kampong inderdaad met 3-1 ten onder was gegaan.

Met nog vier wedstrijden te gaan heeft NVC nu zes punten voorsprong op Kampong. Komende zondag wacht de uitwedstrijd tegen Nieuw Utrecht en we mogen er toch van uitgaan dat Joeri en zijn mannen gewaarschuwd zijn voor deze ploeg na hun winst vandaag tegen Kampong. Succes jongens!