• NVC Zaterdag 1 noodgedwongen teruggetrokken uit competitie

Vrijdag jl. heeft het Bestuur in goed overleg met trainer Ronald van der Sluis en de spelersgroep besloten om het zaterdag 1 team terug te trekken uit de competitie. Dit was geen gemakkelijke beslissing. Afgelopen week heeft secretaris Arnold Vroege een openhartig en goed gesprek met Ronald en alle spelers gevoerd om de stemming te peilen. Ook heeft Arnold met de niet aanwezige spelers gebeld om ook hun mening te horen. Uiteindelijk was de teleurstellende conclusie dat het aantal spelers dat nog over was te dun is om de rest van het seizoen op een goede manier af te maken. Men wilde ook niet steeds afhankelijk zijn van eventuele invallers van andere teams.

Wij hebben er aan het eind van vorig seizoen als Bestuur ervoor gekozen om een zaterdag 1 te vormen om zowel op zaterdag als zondag (jonge) spelers selectievoetbal aan te bieden. Wij staan nog steeds achter die beslissing maar we kunnen nu wel concluderen dat dat gewoon geen makkelijke opgave is. Aan het begin van het seizoen had Ronald een selectie van18 man, maar vanwege uiteenlopende redenen was deze basis niet stevig genoeg om een seizoen uit te kunnen voetballen. We kunnen in ieder geval zeggen dat we het geprobeerd hebben, soms moet een risico nemen om ergens te komen.

Vanaf deze plaats willen we allereerst trainer Ronald van der Sluis danken voor zijn inzet de afgelopen 6 maanden. Ronald heeft er alles aan gedaan om vanaf scratch een spelersgroep te formeren Ć©n er een team van te maken. Natuurlijk is er een groot aantal flinke nederlagen geleden maar Ronald is altijd positief gebleven. Wij vinden dat een groot compliment waard. En ook de spelersgroep in zijn geheel heeft het ??gegeven de omstandigheden- goed gedaan. Ondanks de teleurstellende resultaten is de onderlinge sfeer steeds goed gebleven en zijn wedstrijden niet uit de hand gelopen. Dat is te prijzen.

Met de overgebleven spelers gaan we nu in overleg om te zien waar ze de rest van het seizoen kunnen trainen en of we ze wellicht in een ander team kunnen indelen. Ook zijn eventuele 4x4 of 7x7 wedstrijdvormen denkbaar. Bovendien gaan we met hen in gesprek om te zien in welk elftal zij volgend seizoen bij NVC kunnen acteren. Want we willen erg graag dat ook deze jongens lekker bij onze club blijven voetballen.

Arnold Vroege (secretaris)
    Rob Snijders (voorzitter)