• NVC zon1 wint ook topper tegen SCH ‘44

Ook na de zevende speelronde is NVC 1 nog zonder puntverlies: vandaag werd werd concurrent SCH ’44 uit Harmelen thuis met 3-1 verslagen.

SCH ’44 was vorige week onverwachts onderuit gegaan tegen Elinkwijk en dat was te merken. De ploeg uit Harmelen kwam fel en vlot uit de startblokken en ook door het wat weifelende begin van NVC was het in de 5e min al raak (0-1). Pas halverwege de eerste helft nam NVC het heft wat meer in handen maar tot veel kansen leidde dat niet. In de tweede helft trok de ploeg van trainer Van Gelder de lijn door en het kwam in de 50e minuur dan ook verdiend op 1-1 door een vrije trap van Gilliam Hund. Hieraan vooraf ging trouwens een rode kaart wegens vermeend hands van een speler van SCH’44 waardoor zij met 10 man kwamen te staan.

NVC buitte dit personele overwicht uit door in de 65e min, wederom via een vrije trap van Gilliam Hund, de 2-1 te scoren. NVC bleef SCH’44 onder druk zetten en de beslissing viel in de 75e min via een prima goal van Don Day (3-1).

Vanwege het verlies van koploper SO Soest bij Kampong heeft NVC het in eigen hand om in de achtste en laatste wedstrijd van de eerste periode, de eerste periodetitel te veroveren. Op 19 november, aanvang 14.00u, komt FC Weesp op bezoek en een gelijkspel volstaat. Het moge echter duidelijk zijn dat trainer van Gelder en zijn mannen ook de 8e wedstrijd van dit seizoen winnend willen afsluiten.