• Op een zaterdag met afwisselend regen en zon was er regelmatig een regenboog te zien. Alle potten met goud stonden langs een veld waar de jonge strijders in geel-zwart aan het voetballen waren. 5 wedstrijden van de onderbouw leverde 5 keer winst op voor NVC.

Deze week JO9-1 en JO10-1 in de spotlight (korte impressies andere teams onder de langere verslagen:

JO9-1 v FC Weesp JO9-3: 6-4

Na zonneschijn komt regen en gelukkig na regen weer zonneschijn. Zoals gister het weer was, zo was de wedstrijd.

We begonnen erg sterk en geconcentreerd. Keeper Duncan wachtte goed totdat Freek en Dario aan de buitenkant stonden en speelde ze strak aan. Dario en Freek hadden weinig moeite met de Weespse aanvallers en wisten met name Noud heel vaak te vinden. Noud speelde heel sterk en maakte zoals altijd mooie acties, maar hield vandaag ook heel goed overzicht en speelde in de 4de minuut Kick aan die de bal knap aannam en met zekerheid scoorde. Daarna was het Noud zelf die met een prachtig schot van rechts het doel vond. Ook de 3-0 schreef Noud op zijn naam. Dit kwam mede dankzij het goede vrijlopen van Zubin en Kick aan de buitenkant van het veld. Daardoor moesten de verdedigers van Weesp uit elkaar en kreeg Noud meer ruimte om te dribbelen en te scoren. Daar oefenen we veel op, dus goed gedaan jongens!

Een tweede reden waarom we zo goed scoorden was omdat we fanatiek op de bal jaagden. Diederik en Rayan zette goed druk en deden er alles aan om ā€˜t de blauwe verdediging moeilijk te maken. Daardoor werd het Weesp allemaal teveel en scoorden ze zelf de 4-0. Het had nog 5-0 kunnen worden toen, na een prachtige actie van Dario, Rayan goed vrijliep, maar helaas wist hij de bal net niet goed te raken.

En toen gebeurde er iets bij ons. We dachten: ā€˜Nou die wedstrijd is wel gewonnen. Nu hoeven we ons niet meer te concentrerenā€™.
    We stopten met rustig voetballen. Gingen lopen met de bal i.p.v de bal laten lopen. En vergaten soms zelfs te verdedigen.
    Daardoor dreef er een Weespse wolk voor de Naardense zon en binnen een helft werd het 4-3.

Gelukkig gingen jullie de laatste 10 minuten allemaal het veld in met een instelling van: ā€˜dit gaan we niet in het water laten vallen!ā€™.

Duncan ging voorop in de strijd. Hij maakte in een duel goed gebruik van zijn lichaam en schoot de bal langs de keeper. Hoewel Weesp het nog spannend liet worden door 5-4 aan te tekenen, maakte Willem na een goeie assist van Kick aan alle onzekerheid een einde. Met een prachtig afstandsschot, dat inmiddels in de Naardense volksmond bekend staat als ā€˜een Willempieā€™ krulde hij de bal in de rechter bovenhoek.

De zon scheen weer. En onderaan de regenboog lag de 6-4 overwinning. Ɖn een waardevolle les: hou jullie concentratie de hele wedstrijd vast mannen!

JO10-1 v Wasmeer JO10-5: 8-5

J010 mocht onder toch nog een stralend zonnetje thuis aantreden tegen een oude bekende, Wasmeer J010-5. Zonder de geblesseerde Julian (volgende week hopelijk weer inzetbaar !) en Sam ging het team ging strijdbaar van start en door goed bij vlagen goed combinatievoetbal stond er al snel een 2-0 voorsprong op t bord met goals en passes van Ian, Hugo, Pepijn en Gijs.

Swiss hield zn goal goed schoon maar door wat onoplettendheid en uit posities lopen kreeg wasmeer steeds meer kansen en werd het zomaar 2-3 bij de rust. Dat was mentaal even slikken, de 1e keer op achterstand dit seizoen!

Gelukkig werden de schouders eronder gezet en bleef t team elkaar oppeppen en erin geloven; er was even wat gezeur op elkaar maar dat werd onderling opgelost en met een handdruk afgedaan. met de positieve energie werd er lustig gecombineerd door het team met mooie passjes en rushes van Ian, Oscar en Mees, wat al snel resulteerde in veel kansen en goals (oa waarvan 3 voor Pepijn).

15 uit 15: alle punten in de onderbouw voor NVC 1

Coach Steven: If your are failing to plan, you are planning to fail

2e helft stond de verdediging sterk onder leiding van sweeper Hugo en Gijs op goal. Kick en Swiss liepen de longen uit t lijf op het middenveld en werden vlak voor tijd nog in stelling gebracht om af te drukken; helaas op de lat en net over! met de uiteindelijke stand van 8-5 werd de ongeslagen status gehandhaafd; volgende week de laatste pot tegen Zuidvogels!

Overige uitslagen:

Wasmeer JO8-2 v NVC JO8-1: 0-12

Oorwassing voor wasmeer. Vanaf de eerste seconde vol druk op de tegenstander. Met dominante pressing en tika-takka voetbal werd Wasmeer moeiteloos met 0-12 opgerold.

15 uit 15: alle punten in de onderbouw voor NVC 2

Zuidvogels JO8-5 v NVC JO8-2: 4-12

De winter is officieel ingeluid door NVC JO8-2. De tegenstanders werden van het kastje naar de muur gestuurd en konden 12 keer de bal uit het net vissen. Daar waar onze Goddelijke Kanaries victorie kraaiden, gingen de Zuidvolgels in een V formatie op zoek naar warmere oorden.

Laren JO9-4 v NVC JO9-2: 4-10

Hard werken loont. Lol met elkaar hebben loont nog meer. Na meerdere kloppartijen lieten de boys van JO9-2 deze keer zien dat als plezier en vriendschap voorop staan, de resultaten vanzelf volgen. De tegenstanders werden in hun kunstenaarsdorp alle kleuren voor het schilderspalet voor hun ogen gevoetbald. Na afloop trokken onze jongens zich met volle buit terug in onze Vesting. De Laarders restten niets anders dan vroeg naar bed en schapen tellen.