• Over NVC

Hoewel de officiƫle oprichtingsdatum van NVC 20 juni 1989 is, gaat de historie terug tot 1931!

• 1931: De Naardense Voetbal Vereniging wordt opgericht.
    • 1932: Oprichting van RKSV De Meervogelsā€™32.
    • 1935: Oprichting van Chefana.
    • 1946: NVC wordt omgedoopt tot Naarden.
    • 1966: Oprichting van Ministerpark.
    • 1967: Naarden en De Meervogels fuseren tot De Vesting.
    • 1979: Chefana en Ministerpark gaan samen in FC Naardenā€™79.
    • 20 juni 1989: De Vesting en FC Naardenā€™79 fuseren tot NVC. De cirkel is rond, Naarden heeft weer Ć©Ć©n voetbalvereniging

Vandaag de dag is NVC een club waar je lekker kunt voetballen op je eigen niveau. Een vereniging waar je beter kunt worden, omdat alle teams minimaal twee maal per week trainen met gediplomeerde trainers. Waar het gezellig is. Een vereniging voor de leden en door de leden.

NVC is de enige voetbalvereniging in Naarden en heeft zo'n 700 leden, verdeeld over pupillen, junioren, senioren, dames en trimvoetballers (dames en heren). NVC beschikt ook al sinds 2006 over een zeer succesvolle en gezellige G-voetbal afdeling voor jeugd- en seniorenvoetbal op verschillende niveaus. NVC vervult niet alleen een recreatieve, maar ook een belangrijke sociale functie in Naarden. Naar schatting is zoā€™n 25% van de bevolking van Naarden direct of indirect betrokken bij NVC.

In juni 2012 hebben we voor NVC een visie, missie en kernwaarden vastgesteld, welke nog steeds van toepassing zijn:

Prestatie en plezier gaan hand in hand

NVC verbindt:
    ...plezier & prestatie op elk niveau
    ...voetballers, trainers, ouders en vrijwilligers
    ...stakeholders binnen en buiten NVC.

Kernwaarden

...Gastvrij, gezellig, warmte, thuis voelen
    ...Dichtbij, vertrouwd, veilig

Samen
    ...Als team
    ...Clubgevoel, wederkerigheid
    ...Vriendschap, verbroedering

Actief vooruit
    ...Energie, positiviteit
    ...Ontwikkeling, uitdaging.

• Presentatie nieuwe accommodatie
    De presentatie werd gestart met een samenvatting van de inspanningen die al geleverd zijn om vervolgens uit te komen op het beoogde eindresultaat: een optimale veld- en accommodatie inrichting voor NVC. Onze vereniging is de enige club in de regio die na de zomer beschikt over een Ć©cht 7x7 veld, een Ć©cht 6x6 veld en een Ć©cht 4x4 veld. Tel hierbij op de twee grote kunstgrasvelden en de aanpassingen aan de NVC kantine en we kunnen met een hele brede glimlach op ons NVC gezicht de toekomst tegemoet zien. Bekijk ook de eerdere berichtgeving hierover.

• Verenigingsbijdrage
    De ALV heeft ingestemd met het voorstel van het bestuur om met ingang van het seizoen 2020-2021 een verplichte verenigingsbijdrage te gaan innen. Deze bijdrage dient bij aanvang van het seizoen te worden betaald en kan door het uitvoeren van verenigingstaken worden terugverdiend.

De bijdrage is ā‚¬ 75,00 per lid met een maximum van 2 leden per gezin. Ook veel omringende (voetbal)verenigingen werken al op eenzelfde soort manier. Het doel is om het groeiende tekort aan vrijwilligers terug te dringen. Gedacht kan worden aan verenigingstaken zoals bardiensten, bemannen van het wedstrijdsecretariaat, commissie of bestuursfuncties. Meer informatie wordt zeer binnenkort gecommuniceerd via de NVC mediakanalen.