• De club

Hoewel de officiële oprichtingsdatum van NVC 20 juni 1989 is, gaat de historie terug tot 1931!

• 1931: De Naardense Voetbal Vereniging wordt opgericht.
    • 1932: Oprichting van RKSV De Meervogels’32.
    • 1935: Oprichting van Chefana.
    • 1946: NVC wordt omgedoopt tot Naarden.
    • 1966: Oprichting van Ministerpark.
    • 1967: Naarden en De Meervogels fuseren tot De Vesting.
    • 1979: Chefana en Ministerpark gaan samen in FC Naarden’79.
    • 20 juni 1989: De Vesting en FC Naarden’79 fuseren tot NVC. De cirkel is rond, Naarden heeft weer één voetbalvereniging

Vandaag de dag is NVC een club waar je lekker kunt voetballen op je eigen niveau. Een vereniging waar je beter kunt worden, omdat alle teams minimaal twee maal per week trainen met gediplomeerde trainers. Waar het gezellig is. Een vereniging voor de leden en door de leden.

NVC is de enige voetbalvereniging in Naarden en heeft zo'n 700 leden, verdeeld over pupillen, junioren, senioren, dames en trimvoetballers (dames en heren). NVC beschikt ook al sinds 2006 over een zeer succesvolle en gezellige G-voetbal afdeling voor jeugd- en seniorenvoetbal op verschillende niveaus. NVC vervult niet alleen een recreatieve, maar ook een belangrijke sociale functie in Naarden. Naar schatting is zo’n 25% van de bevolking van Naarden direct of indirect betrokken bij NVC.

In juni 2012 hebben we voor NVC een visie, missie en kernwaarden vastgesteld, welke nog steeds van toepassing zijn:

Visie

Prestatie en plezier gaan hand in hand

Missie

NVC verbindt:
    ...plezier & prestatie op elk niveau
    ...voetballers, trainers, ouders en vrijwilligers
    ...stakeholders binnen en buiten NVC.

Kernwaarden

Welkom
    ...Gastvrij, gezellig, warmte, thuis voelen
    ...Dichtbij, vertrouwd, veilig