• Goede reeks geeft NVC vertrouwen, na winst in Weesp: 0-3

Sv Weesp heette altijd een gevreesde tegenstander te zijn voor NVC. De tijden zijn veranderd en was NVC de gastheren gemakkelijk de baas: 0-3.

NVC had in aanloop een kleine tegenslag, Stijn de Leeuw kwam de warming up niet door, en werd vervangen door Thijs Schuurman. Verder stond dezelfde opstelling als tegen BZC (4-0 winst), die het vertrouwen kregen. NVC begon gedreven maar Weesp kreeg de eerste mogelijkheid in de beginfase. Een schot werd uit de hoek gehaald door doelman Brian Peters, en vanuit de rebound was een tweede redding fenomenaal. Toen was het de beurt aan NVC. In volgorde waren er kansen voor Joeri Ramge schot, Thijs Boeschoten kopbal en Quinn Wiedeman met een schot. Het was wachten op de eerste goal met zoveel balbezit. Die kwam er na een half uur, toen Pelle de Laat overzicht bewaarde en Wiedeman bediende die strak inschoot: 0-1.

Vlak voor rust nog meer tegenslag, toen centrale verdediger Tico Thomas er met een liesblessure af moest. Zijn vervanger was Chester Harris, en het team moest iets worden omgegooid. Tijdens het moment van de blessure van Thomas kreeg Weesp een prima kans, maar schoot men de bal over.
    Na rust hetzelfde speelbeeld, veel balbezit van NVC en Weesp loerde op de zeldzame fouten. Kort na rust was Ramge weer dichtbij, maar in de 1 tegen 1 met de doelman werd door de laatste gewonnen.
    Achterin werd er niks weggegeven, en in een herfstachtig decor was het diezelfde doelman die een hoofdrol had op twee inzetten van Wiedeman. Ook de Laat was dichtbij de beslissing, zijn lob werd ternauwernood van de lijn af gehaald. Eindelijk was de wedstrijd beslist, toen een snelle aanval via Harris bij Robin van Houten uitkwam, en die scoorde wederom de 2-0 voor zijn ploeg net als een week eerder. Het geloof was wel verdwenen bij Weesp, en NVC kon de wedstrijd rustig uitspelen, en toen moest het mooiste nog komen. In de slotfase kreeg Alex Pool de bal op de rand 16 meter, en beloonde zijn goede wedstrijd met een prachtige goal in de kruising, en een prachtige afsluiting van een prima wedstrijd van NVC.

NVC heeft de weg omhoog ingeslagen, ook het spel is de laatste jaren verbeterd, dit beaamt ook Frank Spermon: ā€œWe benutten nu onze kansen. Dat is belangrijk als iets willen doen in de competitie, als je elk punt willen pakken.ā€
    Dat lukte in het koud en nat Weesp met verve. De trainer repte na afloop dan ook van een prima overwinning, de vierde uit zes wedstrijden in de 4e klasse F. Die recente cijfers zeiden hem veel. ā€Zo'n reeks geeft vertrouwen, nu moeten we dat doorzetten. We hebben de aansluiting naar boven weer te pakken\", aldus Spermon. Komende week komt de koploper Graveland op bezoek in Naarden: ā€Niet de makkelijkste tegenstander, maar we nemen het heerlijke gevoel van dit goede resultaat mee naar de wedstrijd tegen Graveland. Er is zaterdag zeker wat mogelijk. Er zat veel muziek in het Naardense spel. ā€œWe kunnen aan de bak, we hebben er zin in.\"