• Hoe zien onze velden er straks uit?

Bij het afstaan van ons oude veld 2 aan HC Naarden vorig jaar, zijn we met wethouder Luijten overeengekomen om het seizoen erna, dat is dus komend seizoen, een half veld erbij te krijgen om genoeg veldcapaciteit te hebben voor onze leden.

• We zijn zeer verheugd dat wethouder Luijten zich in de Gemeenteraad zeer sterk heeft gemaakt voor dit plan en dat de Gemeenteraad heeft ingestemd met de begroting voor de herstructurering van de voetbalvelden van NVC. Met het nieuwe terras aan de ā€œachterkantā€ van de kantine en de nieuwe veldindeling die we daar gaan realiseren, denken we een toekomstbestendige voetbalvereniging neer te zetten waar Voetbal Vriendschap is.

Afgelopen week ontvingen wij het heugelijk bericht van Gemeente Gooise Meren dat naast het gedraaide hoofdveld en het nieuwe 7x7, Ć³Ć³k een 6x6 Ć©n een 4x4 kunstgrasveld komen. Hiermee maken we optimaal gebruik van de beschikbare ruimte.

Vandaag, maandag 29 juni is CSC Sport, de aannemer die de verbouwing van de NVC-velden realiseert, begonnen met de voorbereidingen. Dit betekent dat veld 1 plus de twee Arena-veldjes niet meer beschikbaar zijn om op te voetballen. Veld 2 blijft bereikbaar en ook zo veel mogelijk bruikbaar om op te trainen, ook in de zomermaanden. We zullen dat samen met de aannemer zo goed mogelijk proberen te coƶrdineren.

We zijn ons ervan bewust dat de herstructurering overlast met zich meebrengt, we hopen echter op  jullie begrip hiervoor.  We krijgen er immers iets prachtigs voor terug!

• Wat betekent dit concreet

1. Ons huidige kunstgras hoofdveld wordt een kwartslag gedraaid en komt dan over een deel van de huidige kleedkamers te liggen. Deze zullen waar nodig worden afgebroken, de rest van de kleedkamers blijft staan. Voor dit veld blijft de verlichting bestaan zoals deze nu is.
    2. Haaks op het hoofdveld komt een nieuw half kunstgrasveld met ledverlichting. Daarop kunnen de wedstrijden t/m JO12 worden gespeeld, alsmede het senioren 7x7 voetbal en het G-voetbal. Dit veld wordt over beide huidige Arena-velden gelegd, hetgeen betekent dat deze twee Arena veldjes op deze plek verdwijnen.
    3. Naast het halve veld, richting de kantine, wordt nog een 6x6-veld gelegd. Daarop kunnen wedstrijden t/m JO10 worden gespeeld, dus ook Arena-wedstrijdjes. Dit wordt een kunstgras veld, zonder verlichting.
    4. Naast het nieuwe 6x6-veld, richting de tennisbanen, komt nog een 4x4 veldje te liggen, specifiek voor de Arena-voetballertjes. Ook dit wordt een kunstgrasveld zonder verlichting.
    5. De kleedkamers die we nu opofferen, krijgen we via de Gemeente vĆ³Ć³r aanvang van seizoen '21/'22 er weer bij.
    6. Vanaf komend seizoen is ons huidige veld 3, het grasveld dat we delen met Rugbyclub ā€™t Gooi, niet meer van ons.
    7. Het huidige kunstgrasveld 2 blijft onverminderd van ons en veranderd niet
  • Digitale impressie

Hoe onze velden er eind augustus bij liggen is te zien is te zien in onderstaande mooie digitale impressie, gemaakt door NVC-lid Danny Westerink (Studio Westerink).

Overigens komt het scorebord wellicht iets later in het seizoen en is de tribune vooral nog een wens voor in de nabije toekomst, maar de rest is echt de prachtige realiteit van komend seizoen. De NVC-velden en het terras/de kantine komen er schitterend bij te liggen.

Dus kijk en geniet!