• Jeugd NVC groeit en bloeit verder: vooruitblik naar 2023

Het gaat goed met NVC. In alle leeftijdsgroepen hebben we dit seizoen nieuwe aanmeldingen gekregen. Dit resulteert bij de jeugd op dit moment in:

3 x JO8, 2 x JO9, 1 x JO10, 2 x JO11, 2 x JO13, 2 x JO15, 1 x JO16, 1 x JO17, 2 x JO18, 1 x JO19

Aan het begin van het seizoen is het een enorm gepuzzel geweest om voor iedereen een plek te vinden in een team. Sommige teams waren te klein, anderen te groot en weer anderen niet groot genoeg om op een heel veld te voetballen.

De jeugdcommissie heeft, in overleg met leiders, trainers en ouders, aan het begin van dit seizoen voor veel kinderen voetbal mogelijk kunnen maken.

Op naar 2023

We lopen richting de winterstop, traditioneel een moment om te evalueren en vooruit te kijken. Terugkijkend zien we dat er binnen de jongste jeugd (JO8, JO9, JO10 en JO11) vanaf het begin van het seizoen eigenlijk te grote teams waren en/of dat er te veel kinderen van een ouder geboortejaar in een team zitten die daar volgens de regels van de KNVB niet met meer dan 1 mogen zitten.

Bij de JO8 heeft dit na fase 1 al geleid tot het herverdelen van 2 naar 3 teams. Het voordeel voor de kinderen is dat ze nu veel meer speeltijd hebben en minder hoeven te wisselen.

Medailles en kampioenschappen voor NVC Jeugd 1

JO8-1: 72 goals in 6 wedstrijden in 1e fase

Meer speeltijd, minder wissels en op het juiste niveau

Wij zijn bezig om de huidige JO11 ook her te verdelen en uit te breiden van 2 naar 3 teams. Dit kan deels uit de aantallen spelers die al in de JO11 zitten, deels door trainingsleden die spelend lid worden en deels door spelers uit de JO10 door te schuiven die daar qua geboortejaar niet mogen spelen volgens het KNVB-regelement.

Tevens kijken we in alle jaren of alle spelers zowel sociaal als voetbaltechnisch op hun plek zitten. Wij vinden het belangrijk dat onze jeugdleden zowel met vrienden kunnen voetballen, maar ook dat ze zich individueel kunnen ontwikkelen in een ander team als daar vanuit technisch oogpunt aanleiding toe is.

We gaan de komende weken kijken met de technische coƶrdinatoren, jeugdcommissie, leiders en trainers of en waar eventuele verschuivingen wenselijk zijn.

We proberen altijd voor iedereen een zo fijn mogelijk team samen te stellen, helaas lukt dit in individuele gevallen niet altijd. Dit is spijtig, maar helaas niet te voorkomen. Wij vragen om uw vertrouwen en medewerking om in het belang van NVC werkbare teams samen te stellen.

Medailles en kampioenschappen voor NVC Jeugd 3

JO 17-1 na het behalen kampioenschap 1e fase

Bij NVC zoeken we een plek voor iedereen

De komende weken zullen een aantal OekraĆÆense kinderen worden toegevoegd aan bestaande teams. Recent zijn er al andere kinderen met een vluchtelingenstatus bij NVC begonnen. Wij vinden het belangrijk om hen te helpen om onderdeel te worden van de maatschappij waar zij buiten hun keus wonen. N.B. Eventuele wijzigingen in teams staan los van OekraĆÆense kinderen.

Met sportieve groet,

Het Bestuur