• JO11-1 behaalt nipte uitoverwinning op FC Weesp 2-3 (1-1)

Het was lastig om het sportpark van FC Weesp te vinden dat ineens verscholen ligt achter een nieuwbouwwijkje met nog opgebroken straten.
    De start van de wedstrijd was rommelig. Passjes kwamen niet aan en de bal jojode heen en weer. De ploegen waren wel goed aan elkaar gewaagd. En ineens was daar een prachtige pass van Kirsten en een evenzo mooie loopactie van Jimmy die daarmee vrij voor de keeper kwam en heel cool afrondde (0-1). Even later was het Jenne die een mooie hoge bal gaf op Yannick. Het lukte Yannick net niet om de bal te controleren en weg was de kans. De volgende aanval werd Yannick weggeduwd maar hij liet zich niet uit het veld slaan en kwam toch vrij voor het doel te staan. De hoek was echter te moeilijk om te kunnen scoren. Ondertussen was Weesp ook al meerdere keren gevaarlijk geweest en was de betere ploeg. Danae kon de bal slecht kwijt want er werd te weinig gelopen.
    Balverlies voorin resulteerde in een overtal situatie voor Weesp. Die werd goed uitgespeeld en zo werd het 1-1 bij rust. Wendy gaf in de rust aan dat er veel feller op de bal moest worden gezeten.
    De tweede helft begon met een goede actie op rechts van Lama. Zijn voorzet was net te hoog voor Menno om in te koppen. Daarop volgde direct een corner waar Juliette een schotkans kreeg. Een uittrap van de voortreffelijk keepende Danae belandde bij een tegenstander. Hij kon vrij oplopen en schoot van afstand raak (2-1). NVC ging niet bij de pakken neerzitten en trok het spel meer naar zich toe. Jimmy hield heel mooi het overzicht, speelde Lama aan die ongecontroleerd van 1 meter afstand toch nog over schoot. Daarna gewoon weer de volgende kans: Menno passte op Jimmy maar hij werd geblokt door de keeper. Vervolgens was het Julliette die goed doorzette en Teun op het middenveld aanspeelde. Teun gaf een voorzet op maat voor Jimmy die de bal voor het intikken had (2-2).
    De verdediging stond prima. Onder leiding van Jenne kwamen Duncan, Juliette en Melle steeds goed voor hun man om tijdig het gevaar te keren. Toch kreeg Weesp ook de nodige kansen. Zo raakten zij de paal en schoten regelmatig op doel maar dan stond er altijd Danae die de meeste ballen zelfs wist te vangen. Een aanval over veel schijven begon bij Juliette, ging via Menno naar Teun die Quinten aanspeelde vlak voor het doel. Quinten was heel dicht bij een doelpunt maar de bal werd van de lijn gered. In de rebound kon Teun uit een moeilijke hoek schieten maar de bal ging rakelings over.
    Opnieuw schoot Weesp een bal op de paal, de wedstrijd kon nog alle kanten opgaan. Maar toen was het Kirsten die een uittrap van de keeper direct oppakte, 10 meter dribbelde en uiterst koel de 2-3 binnen schoot. Daarna volgen nog een paar kansen voor beide partijen maar was het uiteindelijk NVC die met de winst naar huis ging nadat de goed leidende scheidsrechter de wedstrijd had beƫindigd. Het publiek heeft waar voor zijn geld gekregen. Beide partijen hebben volop kansen gehad in deze uiterst sportieve wedstrijd.