• NVC 1 zakt door de mentale ondergrens tegen Vliegdorp: 5-3

NVC heeft zich zelf een slechte dienst bewezen door de uitwedstrijd tegen mede laagvlieger Vliegdorp met 5-3 te verliezen. Het was absoluut geen geflatteerde nederlaag want er viel weinig op af te dingen op basis van de tweede helft. NVC speelde de minst goede wedstrijd van het seizoen tot nu toe en heeft veel om over na te denken komende week en vooral zelfkritisch te zijn, ik ik ik in plaats van hij hij hij.

Na een prima midweekse oefenwedstrijd tegen Hertha (1-5 winst) was het vertrouwen groot bij NVC. De Naarders miste Danny Westerink, Jesse v h Land, Wiebe Heutink, Tobias Ankone en Yassine El Fakir. Stijn de Leeuw uit de O17 begon hierdoor in de basis
    Vliegdorp miste ook enkele spelers en hadden zich versterkt met enkele veteranen.
    Na het beginsignaal van ā€œopinie pijlerā€ en arbiter Maurice de Hond, wist NVC wat ze wilde de volle 3 punten pakken om kijken of er nog aansluiting mogelijk is. Binnen de 10 minuten was het al raak, Ben Meulenbelt bediende Daan Schuurman, die de vrijstaande Boris Havik in stelling bracht die bekeken binnenschoot: 0-1. Kort na de voorsprong kwam Hidde Pronk in een soortgelijke situatie, maar zijn inzet kwam net te kort . Vliegdorp dat veelal de diepte zocht, had succes na een kwartier. Een hoge bal werd verkeerd beoordeeld. Doelman Pieter Verweij kon de eerste inzet nog keren, maar in de rebound stond de Soesterbergse aanvaller helemaal vrij om binnen te tikken: 1-1. Na de gelijkmaker bleef het een gelijk opgaande wedstrijd met weinig kansen. De gevaarlijkste kansen waren twee counters van Vliegdorp, maar vonden in Verweij een sta in de weg. En een schot van Havik die de invaller doelman deed strekken.

Na de rust was er een horrorkwartier voor de bezoekers. Inleidend door steeds dom balverlies werd de bal door Vliegdorp naar voren geschoten, waar de lepe spits het de achterste lijn zo moeilijk maakte, dat NVC ineens met 5-1 achterstond. Als ā€œkleutersā€ werden steeds meerdere spelers van NVC het bos ingestuurd. Dit resulteerde in een achterstand waar menig toeschouwer zijn mond deed openvallen, hoe makkelijk de 11 uit Soesterberg afstand nam. NVC wilde nog wat forceren, maar verder dan een goal van Havink en Rutger de Bondt kwamen ze niet. Invaller junior Frankie v.d. Bosch kreeg nog een goede mogelijkheid om de wedstrijd nog enige spanning te geven. Maar strande op de keeper. Ook Martijn Degenkamp was nog een keer dichtbij, maar net als een schot van Dennis vd Bosch belande deze in het zijnet.

Na de extra tijd van maar liefst 15 minuten, was de constatering dat Vliegdorp het beter had gedaan dan NVC. Onderaan de streep heeft Vliegdorp dik verdient gewonnen. Strijd is een eerste competentie die in de 4e klasse nodig is om wedstrijd te winnen naast goed voetbal. NVC was te slordig om goed te voetballen en miste alle nodige agressie om te winnen. Na de 5-3 kreeg kreeg de ploeg nog enigszins de geest, maar toen was het kalf allang verdronken. Een wanprestatie van optima forma helaas.

Trainer Spermon was uiteraard zwaar teleurgesteld. ā€œWe maakten veel persoonlijke fouten. En we werden echt kinderlijk afgetroefd. Met name het stukje mannelijkheid heb ik niet gezien. Onze kracht is voetballen, en dat hebben we te weinig gedaan. Er zit geen klootzak in dit elftal die zegt tot hier en niet verder. En die kan je ook niet creĆ«ren helaas. We verdedigen als kleuters af en toe. Het eerste 20 minuten was nog redelijk. Daarna hebben we ons niveau niet gehaald. Vliegdorp ging tot het gaatje en dat was bij ons niet aan de hand. Debutant Stijn van Leeuwen kan echter geen verwijt worden gemaakt. Hij heeft het prima gedaan voor een junior. Jammer, want bij winst kwam je weer een beetje bij de ploegen boven je. Nu moeten we weer naar beneden kijken. Het is dan ook weer tijd om de spiegel er weer bij te pakken, wat heb ik goed of fout gedaan vandaag.ā€

NVC miste in deze wedstrijd de drive, passie en wil om te winnen, als je punten wilt halen zal dit moeten veranderen. Goed voetballen met de benen, en wat minder met de mond. Zaterdag wacht VOP, een thuiswedstrijd die begint om 14.00 uur.