• NVC DOET PLICHT BIJ BZC EN LIJKT KLAAR VOOR SPANNENDE WEKEN: 1-3

Op de “knollentuin” van BZC’13 heeft NVC zaterdag goede zaken gedaan om de aansluiting te behouden naar de begeerde plek 4. Het woord “knollentuin” is gekozen omdat het een schande is dat de gemeente Hilversum, BZC haar thuiswedstrijden op laat spelen.
    Beide ploegen hadden hier duidelijk moeite mee tijdens een heerlijke lentezon. NVC dat zonder de geschorste Stijn de Leeuw aantrad, was verder zo goed als compleet en gewaarschuwd voor BZC omdat deze een prima periode achter de rug hadden.

NVC speelde prima in de beginfase en dat leverde wat kleine kansen op voor Quinn Wiedeman, Pelle de Laat en Thijs Boeschoten. Verder kabbelde de wedstrijd in een laag tempo voort. Een verkeerd verwerkte bal van doelman Bjorn Ruisendaal, werd door dezelfde geboden kans teniet gedaan met een prima redding. NVC wilde graag een goal forceren voor de rust en kreeg loon naar werken. Na een zoveelste corner werd de bal afgeslagen en door Boeschoten weer ingebracht. Daar stond Nout Stefels die knap Wiedeman bediende die knap binnenschoot: 0-1. Meteen na de voorsprong kon NVC de boel al direct op slot gooien, maar werd jammerlijk een 3 tegen 1 overwicht niet goed uitgespeeld.

Na de rust een BZC dat verder van de goal af wilde spelen door veelal de lange bal te hanteren. NVC kwam nauwelijks in gevaar, tot de 63 minuut. Toen werd er slecht gecommuniceerd tussen de laatste lijn van NVC en hun doelman. Vanuit een scrimmage werd de 1-1 binnengegleden en kon NVC weer opnieuw beginnen. Een vrije trap direct na de gelijkmaker deed Ruisendaal strekken om zijn ploeg te behoeden voor een achterstand. Hierna hoefde de gasten niet te wachten op de voorsprong. Een zoveelste aanval werd bekroond door Bas ’t Hart die rond de 16 meter uithaalde. Hier bracht de eerder genoemde “knollentuin” wel wat hulp omdat de bal een vreemde draai kreeg wat de keeper niet verwachte. En kwam gezien het speelbeeld verdient op voorsprong: 1-2. Hiervoor was het Boeschoten en de Laat die net te kort kwamen om hun acties tot kansen om te zetten. BZC werkte hard voor een goed resultaat maar bleek niet bij machten meer. In de 80e minuut was het weer Wiedeman die aan alle onzekerheid een einde maakt met zijn tweede, en de 1-3 voor zijn ploeg. Op basis van de gehele wedstrijd.
    Zo kon het goede spel van de laatste weken worden omgezet in een tastend resultaat. Komende dinsdag staat het inhaalduel tegen Robin Hood op het programma om 20.00 uur in Naarden. Ook zaterdag speelt NVC thuis tegen ASV’65. Weer twee cruciale wedstrijden voor plek 4 !

Cruciale reeks wedstrijden komen er aan...........
    \"Dat klopt. Wedstrijden tegen ploegen die om ons heen staan. Dus dit is zeker een belangrijke reeks. Maar het gevoel is goed en het helpt dat wel dat we iedereen fit hebben. Er is veel vertrouwen voor de komende wedstrijden. Een plek 4 zou voor ons een mooie hoofdprijs zijn, als je kijkt waar we vandaan komen.
    We moeten het alleen echt wedstrijd voor wedstrijd bekijken. Het is een mooie doelstelling maar zover is het nog lang niet.\"