• NVC JO13-1 Trotseert stormachtige wind en stuurt Roda zonder punten naar huis!

De laatste wedstrijd in de competitie voor de winterstop! Harde wind was er aangekondigd, Schiphol had al 100 vluchten geannuleerd, maar de JO13-1 stond met een volledige selectie gewoon op het veld. Roda was uit Amstelveen komen zeilen. De nummer 3 van de ranglijst maar met meer tegendoelpunten dan NVC. Zou dat toch een kansje betekenen?!

Beide teams hadden het lastig met de wind. De bal de juiste snelheid meegeven was erg moeilijk. Het ging de eerste 10 minuten redelijk gelijk op. Daan , gestart als rechtsback, stoomde op over de vleugel en kon zelfs een schot lossen op de keeper. Deze was helaas goed wakker.

Ook Roda brak een keer door over hun linker vleugel. Een schot werd gelost maar met een reflex tikte Matthew de bal voorlangs en hield NVC daarmee in de wedstrijd.

Ondanks de harde wind werden veel ballen hoog door de lucht gespeeld. Zo kwam een hoge bal bij Sydney. Hij was behendiger dan zijn bewaker en kwam daardoor vrij voor de keeper; 1-0 !!!!!!!!!!

Niet veel later mocht Sydney via de counter op het doel af. De laatste man van Roda was iets sneller en Sydney vergat hem de pas af te snijden en jammer genoeg hield NVC er slechts een corner aan over. Maar super voor het zelfvertrouwen, en zeker bij de toeschouwers! Het zat er in !! De 1-0 voorsprong werd meegenomen naar de kleedkamer.

Roda was duidelijk geĆÆnstrueerd om van het begin af aan vol erin te kleunen met een beetje wind mee. De NVC defensie stond heel degelijk te spelen en gaf nauwelijks iets weg. (Bij een ranglijst over minste goals tegen zou NVC nu 4e staan!).

De Roda spelers hadden wellicht alleen het erin kleunen gehoord. Met heel veel overtredingen speelden ze zichzelf helemaal uit het spel!

En daar was weer een moment van Sydney en precies op het juiste moment. Van de rechterflank, waar Pepijn veel energie in de duels stopte, kwam de bal bij Sydney die de bal in de verre hoek het net in stuurde 2-0!!

Iedereen bleef geconcentreerd gas geven en liet zijn mannetje niet zomaar lopen! De Roda spelers hadden dit denk ik niet verwacht en lieten zich op allerlei manieren gek maken. Overtredingen makend, pratend tegen de eigen coach, deze liet zich ook een beetje gaan. En zo gebeurde het dat een Roda speler na een onbesuisde charge, het spel mocht verlaten.

De NVC aanhang wist de coach van Roda als een gewillig slachtoffer te vinden met enige adviezen. Niels waarschuwde het publiek het heel fair te houden. Het NVC publiek grapte terug dat zij niet degenen waren die een keer achter de hekken werden gestuurd!

De 2-1 door Roda in de slotseconden waaide zo de goal in, maar niemand die er nerveus van werd. De winst was daar. Met een goed gevoel de winterstop in. Als Zeeburgia van Argon wint klimmen we een plekje Ć©n we nemen iets meer afstand van de laatste twee!