• NVC MAAKT FLINKE STAPPEN, EN SLOOPT ASV’65: 1-5

Na het vrije weekend vorige week, kon NVC weer aantreden tegen een ploeg uit de top 5.
    ASV uit Ankeveen was de volgende tegenstander, die moest worden bedwongen om een aanval te doen op de top 4 !

NVC begon scherp en had slechts 1 doel, namelijk winst behalen, en alles straalde dat de ploeg uit.
    De eerste kans op de “wei” in Ankeveen was voor Robin van Houten, die een teruggelegde bal van Pelle de Laat naast de verkeerde kant van de paal zag belanden. Toch was de openingstreffer al binnen 15 minuten binnen. Een korte combinatie belande de bal bij Thijs Boeschoten die zijn rugnummer eer aan deed en prima binnenschoot: 0-1.
    NVC merkte dat er wat te halen was, en drong verder aan en schroomde niet om ook als team fysiek hun steentje bij te dragen.
    Wat stelde ASV er tegenover, vrij weinig mede omdat de achterste lijn van NVC de vooraf “op papier” gevaarlijke aanval totaal neutraliseerde . Vanuit een vrije trap was een kopbal die over het doel van Brian Peters heen vloog. Vanuit een rebound na een vrije trap, was het ook Pelle de Laat die de bal van de lijn af kon koppen, en bleef de schade beperkt.
    Na 35 minuten maakte NVC de tweede goal. Omdat het frivole aanvalsspel veel op de helft van ASV was, kregen de Naarders een zoveelste corner. Vanuit deze corner werd een hoge bal door de doelman van ASV niet goed beoordeeld. Stijn de Leeuw was scherp en ter plaatse om de 0-2 binnen te tikken. Vlak voor rust kreeg NVC een vrije trap op de rand van de 16 meter wegens een handsbal. Boeschoten wist wel raad met deze mooie buitenkans, en gebruikte zijn trapkwaliteit om de bal mooi in de hoek te plaatsen: 0-3.

In de rust werd gewaarschuwd voor onderschatting, en bracht men Alex Pool voor de ongelukkige Quinn Wiedeman. Pool brengt dan een stuk ervaring mee om deze voorsprong over de streep te trekken. In een rommelig begin na de thee, was het ASV die NVC in de wedstrijd liet komen. Een middenvelder mocht doorlopen richting de 16 meter om vervolgens Peters met een hard diagonaal schot te passeren: 1-3.
    NVC leek een korte periode van slag, maar pakte de draad weer snel op. Wissels bracht NVC in om de organisatie te behouden, en om twee moegestreden spelers te vervangen. Thijs Schuurman en Bas ’t Hart werden gebracht voor Tico Thomas en Pelle de Laat. Voor deze wissel had dezelfde de Laat de mogelijkheid om de 1-4 in te spelen na een snelle uitval via Boeschoten en Pool, helaas vond zijn inzet geen doel. ASV dacht in de 75e minuut de aansluittreffer te maken, maar bleek in het voorafgaande al buitenspel te hebben gestaan, en zodoende werd deze goal geannuleerd. De miezerregen kwam naar beneden en werd steeds meer duister in een pittoreske omgeving, naast de kerk. NVC had direct na de afgekeurde goal, de knock out kunnen geven. In een overtal situatie schoot Jesse v.h. Land de bal net over via de keeper. Maar de bevrijdende treffer kwam uit deze corner. Bij de 2e paal stond wederom Boeschoten, om zijn 3e goal te maken en de 1-4 te noteren.
    In de eindfase was het slotakkoord voor de twee invallers, na goed doorgaan van Pool kwam de bal bij Mauro Kleinveld die Bas Koperdraad perfect bediende en hun loon naar werken op trainingen en bereidheid voor de ploeg een mooi beeld gaf en 1-5 binnenschoot.

Na deze mooie overwinning krijgt NVC aansluiting naar boven, en liet de ploeg zien fantastisch voetbal te combineren met strijd en werklust. Dus een compliment naar de gehele ploeg.

''Een heerlijk gevoel'', begint trainer Frank Spermon. ''We wilden graag, en dat hebben we vandaag ook laten zien. Ik ben bijzonder trots op de ploeg dat ze dit opgebracht hebben. We hebben wederom laten zien dat we een echt voetballende ploeg zijn, die ook keihard kunnen werken. Het voelde niet alsof we ons moesten bewijzen, want wij kunnen dat van nature al. We worden steeds volwassener als ploeg, en zijn nog niet aan ons plafond. Deze overwinning komt op naam van het collectief met op elke positie onze diverse kwaliteiten”. Komende zaterdag komt het laag geklasseerd sv Amsterdam naar Naarden. “Het grootste gevaar voor ons is de situatie dat we de komende tegenstander kunnen gaan onderschatten. Voor ons als staf belangrijk om iedereen scherp en bij de les te houden. Genieten doen we van deze overwinning tot dinsdag 19.30 uur als we weer gaan trainen. Wat ons betreft staat er nog veel moois te gebeuren. Maar persoonlijk was dit de mooiste wedstrijd bij NVC sinds zijn trainerschap hier. Wat ben ik trots op ze.”