• NVC O13-1 blijft winnen, maar boekt wel een moeizame zege tegen hekkensluiter

Iedereen heeft het een tijdje al over de de topper tegen PVCV op 17 februari. Houd dan de focus maar op een wedstrijd tegen de hekkensluiter. De technische staf was er maar druk mee. Een tegenstander waar in de uitwedstrijd wel heel moeizaam en gelukkig met 5-4 was gewonnen. Geen eitje dus.

Voltallige selectie, maar Roel was ziek geweest en het was de vraag of hij minuten kon maken. Hidde, Zine-Dinne en Finn hadden bovendien pijntjes. Desto had een bus vol supporters meegenomen. Ook de Naardense aanhang was weer massaal aanwezig. Naast voorzichtig al weer wat moeders, ook weer opa's aanwezig. Volle tribune dus. Het hielp in die eerste helft niet. NVC O13-1 bakte er niet veel van. Geen enkele uitgespeelde aanval van NVC en een goede redding van Christian was zelfs nodig om met een brilstand te rusten. De nummer 2 op de ranglijst liet minder zien dan de hekkensluiter, die zeker op het middenveld over goede spelers beschikt. Achteraf vernamen we ook dat Desto in veel wedstrijden gelijkwaardig is, maar de punten telkens aan de tegenstander laat.

De tweede helft tapte NVC echter uit een ander vaatje. Al snel zette Steven Timo alleen voor de keeper, maar Timo had teveel tijd nodig. In de 34e minuut pegelde Senna de bal van 20 meter echter prachtig in de kruising, 1-0! Wat een prachtige goal en Senna brak daarme de ban. NVC ging energiek door en doorjagen van Steven leverde via een carambole zelfs al snel de 2-0 op in de 38e minuut. Wedstrijd leek daarmee gespeeld. NVC O13-1 ging evenwel door en Chris ging goed langs een paar man en uit zijn voorzet vanaf de achterlijn had Senna in de 40e minuut de 3-0 moeten maken, maar hij kon voor een leeg doel net niet bij de bal. Kort daarop een leek Boet op weg naar 3-0, maar hij werd afgevlagd voor buitenspel, terwijl de bal van een verdediger leek te komen. Vervolgens moesten hij en Steven er met blessures af. Daarvoor hadden Finn en Hidde het strijdperk noodgewongen al moeten verlaten. De niet geheel fitte Zine-Dinne en Roel moesten derhalve (weer) het veld in.

De druk van NVC nam naarmate de tweede helft vorderde weer af, maar Desto was gebroken en kon niet veel meer uitrichten. Zo ging de wedstrijd een beetje als een nachtkaars uit, maar leverde uiteindelijk wel de drie belangrijke punten op voor NVC O13-1. Aan de stand veranderde niets meer. Ook koploper PVCV won met 2-0. Het verschil blijft dus 6 punten.

Volgende week de wedstrijd van het jaar. Nummer 1 tegen nummer 2. Voor NVC O13-1 telt alleen de winst. Op het professionele tijdstip van 14.45 uur. Het zal een Naardense invasie worden in Vleuten. Niemand wil deze topper missen.