• NVC verzuimde thuis, nu tegen Eemboys, opnieuw het vele balbezit en combinatie voetbal om te zetten in doelpunten en verloor met 2-3.

Beide ploegen bungelen aan de boven en onderkant van de middenmoot en wilde aansluiten en niet afhaken voor linker rijtje. Er waren bij beide ploegen enkele vaste krachten afwezig. NVC begon meteen druk te geven en gaven Eemboys weinig lucht.
    Na een kwartier scoorde Eemboys vanuit het niets vanuit een afgeslagen corner door Nick de Graaf: 0-1. NVC was even van slag en probeerde via prima combinatievoetbal gevaarlijk te worden. Uit dit prima positiespel kregen de Naarders niet echte kansen maar wel een 3 tall vrijetrappen op de rand 16 meter. Helaas kwam hier niks uit. Eemboys dat vanaf de eerste minuut totaal geen positiespel had van achteruit maar steeds de lange bal, mikte op fouten bij NVC. Opvallend moment was na een hoekschop dat Rolph Overhaart twee keer de bal in de scrimmage de bal van de lijn moest halen samen met doelman Pieter Verweij.

Na de rust was hetzelfde speelbeeld. NVC aan de bal en de bezoekers die speelde uit de kracht van de lange bal. Kort na rust kwam Wybe Heutink voor de geblesseerde Yassine El Fakir. Rond de 60e minuut leek de beslissing in de wedstrijd er te zijn. Na wederom een teruggebrachte bal kon Roy van Meiracker die wel raad wist met deze buitenkans en kopte knap raak tussen 3 NVC-ers die hem geen strobreed in de weg legde: 0-2.
    De wedstrijd kreeg een hoger tempo en alles werd slordiger aan beide kanten.
    In de 68e min beoordeelde de prima leidende arbiter Habib, een perfecte sliding van Sjoerd Peters verkeerd. Speelde de bal en nam de tegenstander mee, oordeel een penalty voor Eemboys. Michael van de Meer schoot de bal koel achter Verweij: 0-3.

Direct daarna wisselde NVC. De talenten uit de O17 Tobias Lucas en Nout Stefels kwamen in het veld voor Boris Havik en Tobias Ankone.
    Deze jeugdigheid in de ploeg zorgde ook voor een andere dynamiek. Nout Stefels had maar 3 minuten nodig om zijn talent te laten zien. Hij kreeg de bal rondom de helft van Eemboys, kapte twee spelers uit en schoot de bal vanaf 20 meter achter de doelman: 1-3.
    NVC ging alles of niets spelen, en Eemboys kreeg nog een halve mogelijkheid die Verweij prima verweerde.
    In de 80e minuut bleek de arm van een Eemboys verdediger te ver van het lichaam toen de bal er tegen kwam. De scheidsrechter kon niet anders dan de strafschop toe te kennen. Rolph Overhaart nam de verantwoordelijkheid en schoot berispelijk binnen: 2-3. Iedereen bij NVC droomde van een punt, en het jongens boek van de twee spelers uit de O17 had nog mooier kunnen zijn toen de opkomende Tobias Lucas de bal net verkeerd raakte. Kort hierna floot de scheidsrechter af en bleef NVC met lege handen achter. De ploeg met de ā€œlange ballenā€ tactiek won van de ploeg die wilde voetbal spelen. Voor de toekomst ziet dat er rooskleurig uit, alleen mentaal dient er nog wel een voorbeeld te worden genomen van de ploeg uit Baarn.

Het was niet de eerste keer dat NVC dit seizoen het in het creĆ«ren van kansen liet liggen. ā€œDe kalmte en rust rondom het strafschopgebied ontbreken, waardoor we niet echt dodelijk zijnā€, zocht coach Spermon naar een verklaring.

Van de lof voor de aanvallende speelwijze van de Naarders wilde Spermon dan ook niets weten. ā€œIk word er onderhand moe van. We krijgen elke keer de complimenten, maar gaan zonder punten naar de kleedkamer.'
    In de eerste helft hebben we niet heel goed gespeeld, maar na rust ging het beter. In de slotfase zijn wij 3-3-4 gaan spelen en zij hadden daar geen antwoord op. Toen hielden we goed druk. Het was een leuke wedstrijd voor het publiek, want het had ook zo 3-3 kunnen worden.
    Pluspunten waren er zeker, de inbreng na de rust van Tobias Lucas en Nout Stefels uit de O-17 was uitmuntend te noemen. ā€œEr zit binnen de jeugd zoveel potentie en ze krijgen van ons alle ruimte voor ontwikkeling. Nout maakte ook nog een schitterende goal op dit podium. Hier kunnen we trots op zijn, en is de levensader van NVC. Hopelijk zal de jeugd zien dat we verder kijken en dat we moeten blijven ontwikkelen en daarin geldt ook fysieke en mentale weerbaarheid tijdens dit tussenjaar.ā€

NVC is nu de komende 3 weken vrij, en start op 7 maart uit tegen Vliegdorp waar de punten gehaald moeten worden. Tussendoor speelt de ploeg oefenduels tegen Hertha en Sporting Almere.