• AEK Athene op bezoek bij NVC O17-1

Donderdag 22 augustus speelde ons team JO17-1 tegen JO17-1 van AEK Athene. Veel toeschouwers genoten van het mooie spel van de spelers uit Athene.

Voor NVC was het de eerste wedstrijd na de zomervakantie. Het team was nog niet compleet geweest tijdens de trainingen van de laatste weken. Ze hielden goed stand tegen de profs in spĆ©. Een paar kansen van AEK Athene werden vakkundig gestopt door NVC-invalkeeper Luckson Van der Heiden. De eindstand was 0-3 voor onze gasten uit Athene.

Traingingskamp in Nederland
    NVC trainer Antonio Siontis had deze wedstrijd georganiseerd. We danken AEK Athene dat ze bereid waren een wedstrijd tegen NVC JO17-1 te spelen, terwijl ze een vol programma hebben. Het team van AEK Athene is in Nederland op trainingskamp. Ze verbleven in Naarden en maakten gebruik van het NVC-complex om te trainen. Afgelopen weekend deden ze mee aan internationaal toernooi met grote prof-clubs in Venlo. Dinsdag speelden ze een oefenwedstrijd tegen FC Utrecht. Dit weekend doet AEK Athene mee aan een toernooi in het nieuwe trainingscentrum van Feyenoord. AEK Athene speelt dan tegen Feyenoord en Almere City. Aansluitend vliegen ze terug naar Athene.

Sportieve wedstrijd
    Het was een mooie ervaring voor onze spelers om tegen AEK Athene te mogen spelen. Niet alleen omdat het een zeer sportieve wedstrijd was, waar een hoop kon worden geleerd over beheersing, controle en mooie techniek, maar ook omdat het een zeer sympathiek team was. Het was dan ook een feest om tegen AEK Athene te spelen. Daan en Lukas ontvingen zelfs nog een AEK Athene-tenue na afloop.

Hieronder een kleine impressie van de wedstrijd. Met dank aan Ronald Werring en Johan v.d. Bosch. Zie ook het Instagram-account van NVC JO17-1.