• Spiegeltje Spiegeltje aan de wand, teleurstellend NVC 1 verliest van zichzelf:1-3

Het wil nog niet vlotten bij NVC. Nu werd er verloren van een effectief Zeeburgia. Na 90 minuten gingen de Amsterdammers huiswaarts met een 1-3 overwinning. Hierdoor staat de ploeg op de allerlaatste plaats na 2 wedstrijden, en dus op een degradatieplek. Spiegeltje spiegeltje aan de wand, is de beste optie voor de spelers die eens moeten kijken wat ze er voor over hebben en voor willen laten om selectievoetbal te spelen.

De Naarders moesten weer met een andere opstelling het veld in door verschillende oorzaken, dit doet het vertrouwen ook geen goed. Na de aftrap van mascotte v.d. week Boet v.d. Heijden, die simpel scoorde, begon het duel van twee ploegen met 0 punten. NVC had een hoop balbezit, maar kon hier niet echt gevaarlijk door worden. Zeeburgia loerde op de counter en op fouten van NVC. Dit gebeurde te vaak waardoor alle hens aan dek moet een paar keer. Veelal was weer uitblinker doelman Brian Peters de redder in nood. NVC kreeg ook mogelijkheden. Jesse v.h. Land was dichtbij toen hij vrijkwam voor de doelman, maar aflegde waar niks uit voort kwam. Ook een schot van Thijs Boeschoten misde de precisie.
    Na een klein half uur een goed countermoment van Zeeburgia waar de verdediging niet opletten en door kon gaan richting Peters, die was kansloos tegen de stift van de aanvaller: 0-1.

Na de rust was er de hoop van de ommekeer, maar er bleven teveel spelers ver onder hun niveau. Ook was er te weinig gogme in de ploeg van Spermon om echt gevaarlijk te worden. Verder dan een kopbal van v.d. Land kwam men niet. Ondertussen was Tobias Ankone vervangen door de licht geblesseerde Boris Havik. Een 20 minuten voor tijd was er weer een fout vooraf nodig om de 0-2 in te luiden. Verkeerd instappen deed de linksbuiten vrijstaan en onder Peters de voorbeslissing inschieten: 0-2. Goals komen bij NVC vaak voort uit persoonlijke fouten. In de duels is de absolute wil om te winnen niet aanwezig, dat mag de ploeg zichzelf kwalijk nemen. Toen ook de 0-3 viel, toen was de ploeg al geknakt, en ging het verwijtencircus beginnen. Een circus wat misplaatst was, omdat het een totale teamnederlaag was. Vlak voor tijd kreeg NVC een eretreffer aangeboden door de scheidsrechter die een harde vrije trap van Tico Thomas op een arm zag komen in de 16 meter. Boris Havik bracht zijn totaal op 3, en NVC op 1-3. Men kreeg ook ineens de geest, om weer terug in de wedstrijd te komen, maar dit was net als vorige week in Blaricum veel te lat ingezet.
    De trainer van NVC zal enkele harde noten moeten kraken komende week, want hij was slecht te spreken over de getoonde instelling de laatste weken. NVC dat ver onder niveau speelt en met te weinig persoonlijkheid op het veld loopt, is zoekende . Op de momenten dat de wedstrijd er om vraagt is er niemand die het voortouw neemt. Kom op, denk ik dan, sta op en toon initiatief. NVC toonden weer niet de maximale wil die Zeeburgia wel toonde. In dat opzicht moet een aantal speler bij zichzelf te rade gaan. Teveel spelers onzichtbaar, waardoor het voetbal steeds lastiger word.

Voor doelman Brian Peters werd het een vervelend thuisdebuut. De aanvoerder hoefde maar weinig echte reddingen te verrichten, maar de ballen die tussen de palen kwamen, vlogen er ook meteen in. Dit was sneu voor doelman, want wat hij deed zijn werk naar behoren en had geen enkele schuld aan de tegendoelpunten.

Er is werk aan de winkel voor de trainer, die deze week zijn elftal weer op de rails moeten zien te krijgen voor Sporting Almere. ,,We moeten waken voor wat negativisme, Juist als het slecht gaat moeten we de boel bij elkaar houden. De trainer heeft hier een belangrijke rol in, maar de bal ligt bij de spelers, die kunnen als team wel een spiegel gebruiken. Trainingsopkomst, afbellen op wedstrijddagen, te slap trainen, niet tot het uiterste willen gaan en zo kunnen we wel ff doorgaan. Zaterdag een nieuwe poging, nu sta je gewoon laatste en blijken de trainers kennelijk de enigste met ambities. ā€™ā€™