• Zaterdag 18 maart 2023

Eindelijk de zaterdag waar de JG1 van NVC zolang naar heeft uitgekeken. Waar ze eigenlijk al jaren naar toe werken. Bij het team gekomen als individuen, als jongens die een lijst hadden van dingen die ze niet zouden kunnen. In al die jaren samen opgegroeid, leren spelen als een team, juichen voor elkaar en helpen, samen gevallen en samen weer opgestaan.

Vandaag eindelijk de kampioenswedstrijd van de ECHTE KNVB JG-competitie. Waar geen limieten aan het aantal doelpunten zitten, waar “operatie pannenkoek” ( de tegenstander laten scoren) optioneel is.

Vorig seizoen na de winterstop stroomde de JG1 deze competitie in vanuit de Friends League, een mooie derde plaats in de poule was het resultaat. En juist tegen het team dat kampioen werd op ons veld, Only Friends JG1, speelden we deze zaterdag voor het kampioenschap van de eerste fase.

De JG1 begon toch wel gespannen, onder leiding van de uitstekende scheidsrechter Martin Osinga, aan de wedstrijd. Na een minuut of tien zorgde Joey voor de bevrijding door de bal langs de best wel grote en goede keeper van OF te schuiven. Toen begon NVC wat vrijer uit te spelen, meer over te spelen. Toch zochten we met deze stand de kleedkamer op voor de rust. In de rust even een ontspannend moment, waarop we de geboorten van het dochtertje van trainers David en Mariska en het kleine broertje van Yaneiro vierden.

SV-NVC JG1 KAMPIOEN

De 2e helft begon soepel met wederom een doelpunt van aanvoerder Joey, hierna ging NVC iets te relaxed verdedigen, waarna Only Friends met een schitterend afstandsschot de bal over keeper Jamie in de hoek legde. Even een kleine schrik en gemopper, maar de beste manier is toch altijd weer verder gaan. En dus knalde aanvoerder Justin de bal op schitterende wijze links onder in het doel. De grote keeper was kansloos. Er werd ook langs de lijn, bij het massaal gekomen publiek, even een zucht van verlichting geslaakt. Zo dichtbij, zolang op gewacht, zo lang voor gewerkt…Ging het nu dan toch echt gebeuren? Yaneiro, Thomas, Bjorn en Ashraf (na lange afwezigheid weer terug) hielden het achterin voor keeper Jamie heel goed dicht. Gijs, Joey, Justin en Jay hielden stand op het middenveld met regelmatige rushes naar voren. Bij een van deze rushes kwam de bal bij spits Lucas, die op weergaloze manier de bal in het doel legde voor de 4-1. ( sorry, ik heb de doelpuntenmakers achteraf moeten navragen, ik durfde niet weer een app te sturen wie de assists gaven Langs de lijn werden de flessen (0%) champagne al vast ontkurkt. Nog een paar minuten en …… BAM! KAMPIOEN!!! Het feest barstte los, de champagne spoot over het veld, de spelers en de trainers! HET WAS GELUKT!!

En nu, nu beginnen we op 15 april aan de play-offs.

Nogmaals gefeliciteerd NVC JG1 van jullie trotse trainers!