• Toekomst NVC toch hoopvol ondanks nederlaag

NVC verloor zaterdag tijdens de, zeer geslaagde sponsordag, met 2-6 van kampioenkandidaat Achterveld. RWS Advies uit Leusden was dit maal de balsponsor voor deze wedstrijd.

NVC miste in dit treffen vijf potentiƫle basisspelers en diende noodgedwongen terug te vallen op de talenten uit de O-19. Sam Tholen begon zelfs in de basis.
    De Naarders begonnen te lief aan de wedstrijd, na de aftrap en goal van mascotte Elias Bartelink, en leek teveel ontzag te hebben voor de tegenstander, en stond binnen 7 minuten met 0-2 achter. Achterveld kreeg de loper uitgelegd en kon simpel scoren. NVC schrok wakker en gooide de schroom van zich af. Dit leverde direct een kans op toen Yassine El Fakir 1 op 1 met de doelman deze buitenkans niet wist te verzilveren. Was wel het sein dat het gretige spel van de thuisploeg het juiste medicijn was. Beloont werden ze uiteindelijk toch. Vanuit een snelle aanval kwam de bal bij Boris Havik die vanaf de 16 meter dat deed wat hij de laatste weken gewend is, de bal snoeihard binnenschieten: 1-2.
    Het groot in aantal aanwezige publiek ging er is even lekker voor zitten. Op dat moment was deze fase een gelijkmaker meer dan verdiend geweest. Sam Tholen was daar het meest dichtbij, maar zijn inzet werd van de lijn gehaald. Net dat iedereen aan het wachten was op de gelijkmaker sloeg het noodlot weer eens toe. Een van richting veranderd schot belande per toeval bij Achtervelder, die de bal snoeihard achter Pieter Verweij ramde: 1-3. Deze tegenvaller kwam deze jonge ploeg niet meer te boven voor de rust. Het werd zelfs ook nog 1-4 toen de spits van de gasten via de achterkant van hoofd kon inkoppen en gelukkig binnenviel.

In de rust moest noodgedwongen Tobias Ankone in de kleedkamer achterblijven, zijn vervanger was weer een debutant, Max Sneijders kwam in het veld. NVC herpakte zich na de rust en beet meer van zich af. Duels werden gewonnen, men stond korter en er was weer drive die in de eerste helft maar gedeeltelijk aanwezig was. Toch was het Achterveld dat toesloeg na de thee. Er kon een bal simpel worden voorgegeven, en ā€œal dan nietā€ via een overtreding werd binnengetikt: 1-5.'

NVC bleef redelijk voetballen en hanteerde vaak een goed positiespel. Vanuit een prima combinatie maakte Rafik Bouya na een eigen actie knap 2-5. Trainer Spermon wisselde nog twee spelers in, een daarvan was Frankie v.d. Bosch. Met het inbrengen van nog een O19 speler bracht de gemiddelde leeftijd op 19 jaar van de 11 spelers die vanaf de 70e min op het veld stonden. Iets waar je trots op kan zijn, en met allemaal opgeleide NVC-ers. Diezelfde Frankie v.d. Bosch was dicht bij zijn eerste doelpunt, en ook een pegel van ā€œman of the matchā€ Mike van Garderen kreeg net niet de juiste richting. In de slotfase maakte de bezoekers ook nog de zesde goal, maar deze was slechts voor de formaliteit. Na de wedstrijd was berusting qua resultaat, en dat Achterveld verder is qua team maar wel dat er toekomstmuziek zit in NVC. De O19 plaatste zich in de hoofdklasse na een 6-0 overwinning op Altius O19 voor de kampioenspoule. Hulde !

Na de wedstrijd was er een samensmelting van NVC sponsors, selectie, bestuur en staf in de kantine waar kon worden nagebabbeld onder het genot van een drankje en heerlijke catering van de Cateringfabriek uit Naarden. Dank gaat uit naar dames NVC, sponsorcommissie en iedereen die deze dag tot succesvolle dag heeft gemaakt.