• Veerkrachtig NVC pakt punt in extremisme bij Robin Hood: 3-3

NVC heeft alsnog een punt overgehouden aan het bezoek bij Robin Hood. Voordat we naar de wedstrijd gaan eerst dit: Op een bijveld in de Bijlmer waar diverse lijnen dwars door elkaar heen liepen op het veld, de hoekvlaggen niet op het veld stonden. Kantine dicht, een scheidsrechter die in alle rust wachte op de keeper van de “gastheren” zodat de wedstrijd pas om 15.20 uur kon beginnen, waande een ieder zich niet bij een wedstrijd van een 1e team maar bij een met alle respect vriendenteam competitie.

Dan de wedstrijd, want daar gaat het om…………………NVC leek als ploeg niet onder de indruk van dit alles en begon scherp. Dit resulteerde binnen het kwartier in 3 kansen, Robin van Houten, Alex Pool en Thijs Boeschoten waren dichtbij. De technische Amsterdammers, die in maart NVC nog versloegen met 3-0, loerde op de mogelijkheden. Rond de 18e minuut was het balverlies die de 1-0 inleidde. Een supersnelle buitenspeler profiteerde en maakte geen fout oog in oog met Bjorn Ruisendaal.

NVC bleef ondanks de achterstand heer en meester in de wedstrijd. Wel moest er een noodzakelijke wissel plaatsvinden toen Tico Thomas geblesseerd het veld moest ruimen voor Yorick van DIkkenberg. De 1-1 bleef dan ook niet lang uit, na een prima opgezette aanval was het Damian Wientjes die de bal met en voorzet op maat Boeschoten bediende die knap inschoot: 1-1.

NVC drukte door en zagen pogingen van Wientjes en van Houten niet tot doelpunt worden bekroond. Ondertussen liepen soms de emoties hoog op bij beide ploegen over de beslissingen van de “leidsman”, die ineens prat liep op mijn eigen regels in deze sportieve wedstrijd. Vlak voor de rust pakte NVC toch de voorsprong. Bas Koperdraad was belangrijk, zijn voorzet belande bij van Houten die goed voor zijn man kwam en 1-2 binnentikte.

Na de rust een ander NVC, de gretigheid en goede voetbal was tijdens de rust wat verdwenen. Robin Hood schoot direct na het begin van de tweede helft direct op de paal. Deze waarschuwing was kennelijk niet opgepikt want voor iedereen wist was wederom dom balverlies inleiding voor de gelijkmaker: 2-2. Deed NVC nog wat terug? Men kwam een paar keer goed door, maar door te lang breien werden de kansen veelal lang balbezit. Complimenten waren er zeker voor de achterste lijn die steeds net een voetje konden uitsteken, met name Stijn de Leeuw lag voor vele kansen, als ik er een mag noemen.

Een 2-2 lag in het vooruitzicht, maar daar dacht Robin Hood anders over. Een mooie corner werd fraai en vrij ingekopt bij de tweede paal: 3-2.
    De Naarders gaven niet op en wilde een resultaat halen en zodoende een reeks van vijf wedstrijden zonder verlies neerzetten. In de slotfase viel alles goed, toen Alex Pool knap Robin van Houten bereikte die de bal in de uiterste hoek deed belande en zodoende een terechte uitslag op het bord bracht: 3-3. Ondertussen had de scheidsrechter v.d Putte kennelijk een etentje want die vond het na 85 minuten wel welletjes en kon NVC niet meer op zoek naar de winst. Compliment voor de ploeg om in deze omstandigheden op de been te blijven.

Zaterdag wacht nummer drie, sv Eemnes, op het Gemeentelijk Sportpark in Naarden om 14.30 uur en gaat NVC proberen om het thuisseizoen goed af te sluiten.

Trainer Spermon was ondanks gelijkspel tevreden: “Gezien de omstandigheden en de eerste helft zeker. Na rust zakte wat te ver terug helaas, maar met gelijkspel kunnen we wel leven. De laatste twee wedstrijden zullen we vol voor de 3 punten gaan om een mooie eindrankschikking te krijgen en door kunnen pakken naar volgend seizoen. Ik verwacht dan ook volledige focus in de laatste 180 minuten van dit seizoen”.