• Zonnige Cordial Cup U13 goed bezocht

De eerste Cordiap Cup U13 in Nederland was op een zonnnige 31 maart jl een feit. Al in alle vroegte kwamen teams uit o.a. Maastricht, Spijkernisse, Vlissingen, Alkmaar, Leeuwarden en Heerenveen naar Naarden. Terwijl de nacht daarvoor de zomertijd was ingegaan. Na de eerste speelrondes werd het toernooi officieel geopend door Hans GrĆ¼bler - toernooidirecteur van de Cordial Cup. Het werd een sportieve zondag waar flink strijd werd geleverd. In de finalerondes waren regelmatig penalties nodig om de eindstand te bepalen.

AFC'34 O13-1 winnaar
    Winnaar van dit kwalitficatietoernooi voor spelers onder 13 jaar (U13) is AFC'34 O13-1. Zij mochten het ticket in ontvangst nemen naar het hoofdtoernooi van 7 juni t/m 10 juni 2019 in Tirol te Oostenrijk. Daar treffen de winnaars elkaar van de diverse kwalificatietoernooien uit Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk, ItaliĆ«, TsjechiĆ«, RoemeniĆ«, SloveniĆ« en Nederland. Op de tweede plaats eindigde Sporting Martinus O13-1. Derde werd Buitenveldert O13-1.

Eindstand
    De eindstand van het toernooi is:

1. AFC'34 O13-1
    2. Sporting Martinus O13-1
    3. Buitenveldert O13-1
    4. MVV O13-1
    5. WV-HEDW O13-1
    6. DCG O13-1
    7. GVAV O13-1
    8. Spijkenisse O13-1
    9. JVOZ O13-1
    10. Victoria O13-1
    11. NVC O13-1
    12. De Meern O13-1
    13. VV Heerenveen O13-1
    14. LAC Frisia O13-1
    15. DOVO JO13-1
    16. Kolping Boys O13-1

De trainers van alle 16 deelnemende teams hebben een keeper en speler van het toernooi verkozen. Dit zijn:

• Kijani Zegge - keeper van het toernooi - Sporting Martinus
    • Dave Duiverman - speler van het toernooi - AFC'34

De toeschouwers en supporters hebben genoten van goed en mooi voetbal.

Arbitrage
    De wedstrijden verliepen mede vlot en sportief dankzij de inzet van vele officiĆ«le scheids- en grensrechters en vlaggende ouders van de deelnemende teams. Oud professioneel scheidsrechter Roelof Luinge vloot Ć©Ć©n kwartfinalewedstrijd, Ć©Ć©n halve finalewedstrijd Ć©n de finale!

Vele vrijwilligers
    Het toernooi verliep mede goed en soepel vanwege de vele vrijwilligers van NVC die hielpen als parkeerhhulp, host, fotograaf, EHBO-er en verkoper van bonnen en loten. Ook is er een hoop werk verzet achter de bar, het koffie- en theepunt, de BBQ en in de keuken.

Sponsors
    Naast alle hulp van de arbitrage en vrijwilligers was het toernooi niet mogelijk zonder steun van de diverse sponsors:

• BORG Advocaten
    • Certa Lega Advocaten
    • DAMEN Graveert
    • DMH entertainment
    • DUDOK Bouw- en Vastgoedrecht
    • Extra trainers
    • Gooische Gasten
    • HULST Fire Consultancy
    • Lidl
    • RetailBags.nl
    • RKP 18
    • STEFO Horeaca Grossier
    • STIJL Advocaten
    • Pondred klantbeleving in uitvoering
    • Van-alle-marketing-thuis.nl
    • Pondred klantbeleving in uitvoering

Organisatie
    Ruim een half jaar is er achter de schermen en tijdens het toernooi hard gewerkt aan deze dag door Junior Hulst, Dennis van den Bosch, Johan van den Bosch, Wiebe Heutink en Lars Visser. De organisatie kan terugkijken op een geslaagde dag die werd afgesloten met de wedstrijd Ajax - PSV op groot scherm in de NVC-kantine.

Dank aan alle spelers, coaches, supporters, scheidrechters, grensrechters, vlaggende ouders, vrijwilligers en sponsors die er samen met de organisatie van de Cordial Cup een mooie sportieve dag van hebben gemaakt!

Zie ook website Cordial Cup